+359886575720 / +359882272125

Стилове на учене при учениците и адаптивна гъвкавост в преподаването иновативни подходи

Стилове на учене при учениците и адаптивна гъвкавост в преподаването иновативни подходи

Резюме

Тенденциите в българското образование са много тревожни и учениците започват да се отегчават в училище все повече и повече. Досегашните методи на преподаване, при които учениците се заучават просто да преразказват уроците си води до подтискане на творческото мислене. Поради липсата на по-съвременни методи в днешното образование в България, които да провокират учениците да мислят и да създават идеи, наблюдаваме много нежелание от страна на младите да остават в час и да искат да научат нещо ново.
Данните сочат, че при изборът на учебното заведение на родители, а и на децата, започва да натежават методите, средата и начина на преподаване. 
Въпросите, на които ще се спре предлаганият курс са:
  • Как да бъде по-интересно в клас?
  • Има ли значение аудиторията?
  • Имат ли значение предпоставките?
  • Има ли значение подходът?
  • Как иновативни подходи могат да направят чудеса във Вашите класни стаи;
  • Как дискусията като подход може да се прилага при малки и големи;
  • Каква е добавена стойност към дисциплината и работната етика в класа при използването на дискусията като техника за работа с класа;
  • Как да променим стереотипите в училищата и детските градини и да направим часовете по-приятни и интересни за децата;
  • Как учим? Защо да се съобразяваме с различните стилове на учене при различните обучаеми?
  • Стилове на справяне с новото и техните специфични особености.
  • Как да превърнем часа на класа във вулкан от мотивация за децата?
  • Как да учим по утвърдената програма, но по интересен и забавен начин?
  • Как децата да виждат директна полза от наученото чрез игра?
  • Как да превърнем училището в привлекателно място за децата?
Отговорите на тези и други въпроси ще бъдат представени през доказани примери от концепцията за лидерството в йерархична и нейерархична среда и иновативните методи на преподаване. Всяка от темите се представя чрез конкретни примери и практики от българския опит. С други думи, този курс има пряко отношение към вашата работа. Той претендира, че отразява Вашия делник, Вашия опит и именно чрез това подсеща и, защо не, може би въодушевява. Обучението е одобрено със заповед РД-09-1258 на МОН и дават, на успешно преминалите участниците, 1 кредит!

Лектори

Весна Ненчева

Място

Програма

  • Ден 1
    9:30 Откриване на семинара
    9:30 Модул 1: Интерактивните методи – за и против и всичките ни страхове от тях.
    • Как да променим стереотипите в училищата и детските градини и да направим часовете по-приятни и интересни за децата.
    • Справяне с „размириците“ в час – къде е тяхното слабо място?
    • Как учим? Защо да се съобразяваме с различните стилове на учене при различните обучаеми?
    • Стилове на справяне с новото и техните специфични особености.
    11:00 Кратка почивка
    11:30 Модул 2: Силни страни и потенциални слабости на различните стилове.
    • Цикъл на усвояването на нови знания.
    • Разбиране и прилагане на цикъла през изискванията за разписване на урочно съдържание.
    • Практически казус – разработване на урок
    13:00 Обедна почивка
    14:00 Модул 3: Добавена стойност към дисциплината и работната етика в класа при използването на дискусията като техника за работа с класа.
    • Практически примери от практиката: Арт подходи + музика Изнесени сесииФилмите като педагогически инструмент.
    • Защо различните ученици разбират и усвояват на различен етап в урока и с различен темп?
    • Интерактивни дъски – ДА!, но внимателно към съдържанието и как то е съобразено с индивидуалните особености на децата.
    • Защо трябва да сме адаптивно гъвкави към учениците? – практическо обобщение с психологично обосновани обяснения.
    • ИГРАТА като педагогически инструмент. Практическа работа с конкретни интерактивни игри и инструменти.
    15:30 Кратка почивка
    16:00 Модул 4: Да се провокираме като преподаватели!
    • Как дискусията като подход може да се прилага при малки и големи? (а също и работата с други интерактивни инструменти)
    • Запознаване с готово съдържание и идеи за практическото му адаптиране във вашето училище. (работа в малки групи + консултантска работа)
    • Практикум по изготвяне на учебно съдържание с насоки от тренера.
    • Презентиране на идеите.
    • Практически насоки – още и по много
    17:30 Въпроси и дискусия 
    18:00 Индивидуални консултации

Контакти

гр. София 1172
ж.к. Дианабад, ул. Васил Калчев 2, Офис - Партер